مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر خیابانی زاب پیرانشهر اظهار داشت: استقبال مردم هنردوست پیرانشهر از دومین جشنواره تئاتر خیابانی "زاب" قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در آئین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر خیابانی “زاب” پیرانشهر گفت: برای ارائه یک صحنه نمایش یا تئاتر عوامل متعددی درگیر هستند تا اجرا شود و تماشاگران از اجرای زیبای هنرمندان لذت ببرند.

 

وی ادامه داد: در اجرای یک نمایش دو دسته افراد حضور دارند، دسته‌ای که به‌عنوان هنرمند در اجرای اصل برنامه با هنرنمایی خود باعث ایجاد شوروشوق در بین تماشاگران می‌شوند و در طرف دیگر ماجرا، مسئولانی حضور دارند که برای هر چه‌بهتر برگزارشدن یک نمایش از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند؛ لذا در این شرایط از هر دو طرف جای تقدیر و قدردانی هست.

 

نوروزی، در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از همراهی و استقبال پرشور مردم پیرانشهر از این جشنواره افزود: اگر هنرنمایش ما هر اندازه بیننده و مخاطب پرشوری داشته باشد، خود ما نیز به‌عنوان هنرمند از اجرای برنامه لذت خواهیم بود؛ اما برعکس هرگاه احساس کنیم که اجرای یک برنامه تنها برای خود ما خواهد بود و از آن استقبال نمی‌شود بدون شک احساس ناخوشایند و دلسردی در میان هنرمندان ایجاد خواهد شد، لذا واقعاً جا دارد که از استقبال بی‌نظیر مردم فهیم و فرهنگ‌دوست پیرانشهری به‌خاطر استقبال کم‌نظیرشان از دومین جشنواره تئاتر خیابانی زاب تقدیر و تشکر کنم.

 

خضر کاک درویشی، فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: باتوجه‌به شرایط فعلی جامعه و خبرهای ناخوشایندی که هر روز در جهان پیرامون ما اتفاق می‌افتد برگزاری چنین جشنواره‌های می‌تواند باعث ایجاد شوروشعف و شادی در جامعه شود.

 

وی ادامه داد: هنر تئاتر و نمایش بهترین شیوه برای انتقال پیام در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که جای تقدیر دارد از کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

 

کاک درویشی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: از هنرمندان در خواست داریم تا باتوجه‌به وضعیت جامعه، آسیب‌های اجتماعی را در اولویت کارهای هنری خود قرار دهند تا به این شیوه هم شاهد کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

 

فرماندار پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: متأسفانه وضعیت سرانه فرهنگی در پیرانشهر مناسب نیست؛ اما با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و تلاش‌های مجموعه شورا و شهرداری پیرانشهر قرار برلین است تا سالن فرهنگسرای پیرانشهر در سال آینده با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد و هنرمندان دیگر برای اجرای برنامه‌های خود با مشکل مواجه نشوند.

 

صفر تفاخر، شهردار پیرانشهر نیز در خاتمه این مراسم ضمن تشکر از کلیه عوامل اجرایی، هنرمندان و سایر عوامل ذی‌ربط در برگزاری دومین جشنواره تئاتر خیابانی زاب پیرانشهر گفت: شهرداری با تمام توان خود از اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی استقبال و حمایت کرده و خواهد کرد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: شهرداری پیرانشهر برای دومین سال متوالی با حمایت‌های خود از جشنواره زاب اعلام کرده که این مسیر ادامه خواهد داشت. چرا که اجرای بسیاری از برنامه‌های شهرداری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و اجرای چنین جشنواره‌های می‌تواند ما را به این هدف نزدیک‌تر کند.

 

تفاخر همچنین از شروع مرحله دوم احداث فرهنگسرای شهرداری خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله سال آینده شاهد افتتاح این پروژه فرهنگی در پیرانشهر باشیم.

 

در خاتمه این مراسم با اهداف تندیس ویژه، لوح تقدیر و هدایایی از برترین‌های این جشنواره تقدیر شد.

 

این جشنواره به مدت ۳ روز از سوّم تا پنجم مهرماه، با ۹ اثر نمایشی از شهرهای پیرانشهر، نقده، ارومیه، بوکان، تکاب، چایپاره و ماکو در شهر پیرانشهر برگزار شد.

 

انتهای خبر/