جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پیرانشهر با حضور رؤسای ادارات و نهادهای متولی امر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز کارگروه اشتغال شهرستان پیرانشهر یکی از مهم‌ترین مراکز تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی است. این کارگروه به منظور هماهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی، نهادهای غیردولتی و فعالان اقتصادی شکل گرفته تا با استفاده از توانمندی‌ها و منابع موجود، برای جوانان و سایر افراد جویای کار در شهرستان، اشتغال پایدار ایجاد کند.

کارگروه اشتغال شهرستان پیرانشهر یکی از مهم‌ترین مراکز تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی است. این کارگروه به منظور هماهنگی بین بخش‌های دولتی و خصوصی، نهادهای غیردولتی و فعالان اقتصادی شکل گرفته تا با استفاده از توانمندی‌ها و منابع موجود، برای جوانان و سایر افراد جویای کار در شهرستان، اشتغال پایدار ایجاد کند.

اهداف کارگروه اشتغال شهرستان پیرانشهر شامل مواردی همچون: ارزیابی نیازهای بازار کار شهرستان و شناسایی مهارت‌های مورد نیاز برای تأمین نیروی کار متخصص، بررسی موانع و چالش‌های پیش‌روی ایجاد اشتغال و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع آن‌ها، ایجاد ارتباط موثر بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و بازار کار، تسهیل انتقال دانش و تکنولوژی، ترویج و حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و کارآفرینی، به ویژه در بخش‌های دارای مزیت رقابتی شهرستان، تشویق سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف، به‌ویژه صنایعی که می‌توانند در بازارهای داخلی و خارجی رقابت کنند و ارتقاء سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌افزایی بر اساس نیازهای روز بازار کار می‌باشد.

برگزاری جلسات کارگروه اشتغال در پیرانشهر با حضور مقامات محلی، نمایندگان ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی، فعالان صنعتی و تجاری، کارآفرینان و نمایندگان نهادهای مالی و بانک‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود. این جلسات فرصتی برای تبادل نظر درخصوص استراتژی‌های اشتغال‌زایی و همچنین بررسی پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا هستند.

تمرکز اصلی این کارگروه بر توسعه اقتصاد پایدار بوده و در تلاش است تا با مشارکت همه طرف‌های ذیربط، هماهنگی‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب، و تقویت بازارهای محلی و بین‌المللی را فراهم آورد.

این تلاش‌ها به‌منظور افزایش توان اقتصادی شهرستان پیرانشهر و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای استفاده بهینه از نیروی انسانی ماهر و متعهد انجام می‌پذیرد.

سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان به‌منظور بررسی تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته و دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ توسط بانک‌های عامل شهرستان مورد بررسی و پایش کارشناسی قرار گرفت.

خضر کاک درویشی” فرماندار پیرانشهر در این جلسه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار از مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم است، خواستار تلاش و همراهی دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل در جهت جذب حداکثری تسهیلات در سطح شهرستان شد.

فرماندار پیرانشهر بااهمیت خواندن مسئله اشتغال، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی و ثبت تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سامانه را بررسی و بر آسان‌کاری و تسریع بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط تأکید کرد.

این جلسه با تصمیم گیری در خصوص ایجاد کمیته های تخصصی برای پیگیری و حل مشکلات مطرح شده در این جلسه به پایان رسید.

انتهای خبر/