اولین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال ۱۴۰۳ به ریاست فرماندار پیرانشهر و با حضور اعضای شورا، سمن‌ها و تعدادی از مسئولان و فعالین مدنی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز اولین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال ۱۴۰۳ به ریاست فرماندار پیرانشهر و با حضور اعضای شورا، سمن‌ها و تعدادی از مسئولان و فعالین مدنی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیرانشهر، به‌عنوان یکی از نهادهای فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ‌سازی جامعه در مورد خطرات مواد مخدر ایفا می‌کند. این ستاد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مردمی، برنامه‌های متنوعی را برای آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد اجرا می‌نماید.

فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تأکید بر افزایش توانمندی‌ها و آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان و جدیت نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از آسیب‌های سوءمصرف مواد مخدر گفت: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند استفاده از ظرفیت‌ها و مساعدت تمامی مردم و مسئولین در تمامی حوزه‌ها است و مبارزه با مصرف مواد مخدر زمینه‌ساز پرورش استعدادها و توانمندی‌های جوانان است.

وی  در ادامه بیان داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان پیرانشهر، باهدف ریشه‌کن‌کردن بلای خانمان‌سوز اعتیاد، فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است. این ستاد باتکیه‌بر دانش روز و بهره‌گیری از تجربیات موفق جهانی، برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه‌ای را برای تمامی اقشار جامعه، به‌ویژه جوانان، طراحی و اجرا می‌کند.

فعالیت‌های ستاد شامل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، و کمپین‌های اطلاع‌رسانی است که باهدف افزایش آگاهی عمومی و شناسایی و درمان به‌موقع افراد در معرض خطر انجام می‌شود. همچنین، این ستاد با همکاری نهادهای مرتبط، اقدام به راه‌اندازی مراکز مشاوره و درمان اعتیاد نموده تا خدمات حمایتی و درمانی مناسبی را به افراد نیازمند ارائه دهد.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر پیرانشهر، در تلاش است تا با ایجاد فضایی امن و سالم، زمینه‌های لازم برای پیشگیری از گسترش اعتیاد را فراهم آورد. این امر از طریق تقویت بنیه فرهنگی و اجتماعی و همچنین ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه در مورد مضرات مواد مخدر صورت می‌گیرد.

خضر کاک درویشی گفت: معضل اعتیاد در همه زمینه‌ها و موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیرگذار بوده و مقابله با آن به عزم جدی دستگاه‌ها و مبارزه فرابخشی نیازمند است که باید مسئولان مرتبط با رویکرد دقیق‌تر این موضوع را دنبال کنند.

وی با تأکید بر نقش افرادی که قبلاً در معرض مواد ناشی از مصرف مواد مخدر قرار گرفته و اکنون بهبودیافته‌اند. نیز گفت؛ استفاده از تجارب این افراد نیز در جهت کاهش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقش مؤثری خواهد داشت.

در این جلسه همچنین کارگروه‌های تخصصی باهدف مدیریت هر چه‌بهتر راهکارهای مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر با تشریح رویکرد و برنامه‌های پیش رو در سال جاری، با تأکید بر برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، نمایش خیابانی، برپایی همایش و نمایشگاه‌هایی با این عنوان به بررسی راهکارهای بازپروری و توانمندسازی جامعه در جهت آگاه‌سازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان پرداختند.

انتهای خبر/