معاون سیاسی فرماندار پیرانشهر گفت: سیاست‌های ابلاغی در خصوص جوانی جمعیت و تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی وظیفه‌ای اصلی است و در. همین راستا رؤسای بانک‌ها فرایند پرداخت وام‌های اشتغال و جوانان را تسهیل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان پیرانشهر به ریاست حسن منگور کردستانی معاونت سیاسی فرمانداری و با حضور رؤسای ادارات عضو ستاد، بانک‌های عامل و تعدادی از جوانان فعال در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه که به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات جوانان و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آنها تشکیل شده بود، موضوعات مختلفی از جمله اوقات فراغت، ازدواج، اشتغال، تحکیم بنیان خانواده و سلامت جوانان موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گذراندن اوقات فراغت و گرامیداشت دهه کرامت و هفته ازدواج

در خصوص گذراندن اوقات فراغت جوانان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و آموزشی در طول تابستان و همچنین گرامیداشت دهه کرامت و هفته ازدواج انجام شد.

ازدواج و اشتغال؛ دغدغه اصلی جوانان پیرانشهری

یکی از مهم‌ترین مباحث این جلسه، موضوع ازدواج و اشتغال جوانان بود. دراین‌خصوص، جوانان حاضر در جلسه دغدغه‌های خود را در زمینه ازدواج و اشتغال مطرح کردند و مسئولین مربوطه نیز به ارائه راهکارهای مناسب برای حل این مشکلات پرداختند.

تسهیل در پرداخت وام ازدواج و اشتغال

حسن منگور کردستانی معاون سیاسی فرماندار پیرانشهر در این جلسه با تأکید بر انجام سیاست‌های ابلاغی در خصوص جوانی جمعیت و تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی، از رؤسای بانک‌ها خواست فرایند پرداخت وام‌های اشتغال و جوانان را تسهیل کنند.

تحکیم بنیان خانواده و ارائه خدمات مشاوره

موضوع تحکیم بنیان خانواده نیز از دیگر مباحث مورد بررسی در این جلسه بود. دراین‌خصوص، مشاورین و نمایندگان ادارات بخصوص دادگستری و ورزش و جوانان راهکارهای مربوطه را ارائه کردند. همچنین نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر در خصوص خدمات ارائه شده در زمینه سلامت جوانان و توانمندسازی آنها مطالبی ارائه کرد.

ارائه خدمات توسط ادارات مختلف به جوانان

رؤسای ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بسیج سازندگی سپاه و برخی از ادارات حاضر نیز در این جلسه به بیان مطالبی در خصوص خدمات ارائه شده به جوانان پرداختند.

در پایان این جلسه، مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی جوانان نسبت به اجرای مصوبات این جلسه اقدام نموده و گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

انتهای خبر/