فرماندار پیرانشهر گفت: باتوجه‌به اهمیت کارگران و مشاغل تولیدی، هفته کار و کارگر فرصتی است تا به ارزش‌های کار و تلاش در جامعه توجه کنیم و از کارگران تقدیر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز به مناسبت هفته کار و کارگر در راستای رفع موانع و حمایت از تولید؛ مسئولین شهرستان پیرانشهر از واحد تولیدی پوشاک و واحد خدماتی ثبت شرکت‌ها بازدید به عمل آوردند.

راه‌اندازی واحد تولیدی پوشاک خلیفانی با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی و اعتبارت شخصی، تولیدکننده انواع لباس نظامی، مدارس، بچه گانه با اشتغال‌زایی ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهر پیرانشهر مشغول به فعالیت است.

واحد خدماتی ثبت شرکت‌ها هم با گسترش فعالیت در سه شهر پیرانشهر، مهاباد و ارومیه با اشتغال زایی ۱۲ نفر به‌صورت مستقیم در شهر پیرانشهر مشغول به ارائه خدمات به مردم است.

خضر کاک درویشی فرماندار شهرستان پیرانشهر در حاشیه این بازدیدها در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در هفته کار و کارگر، تجلی ارزش‌های کار و تلاش در جامعه است. این هفته به مناسبت تقدیر از کارگران و تأکید بر اهمیت مشاغل تولیدی برگزار می‌شود. در این هفته، ما به نقش کارگران در توسعه اقتصادی، تولید کالاها و خدمات، و حفظ اشتغال پرداخته و از آن‌ها تقدیر می‌کنیم.

وی در راستای حمایت از مشاغل تولیدی عنوان کرد: از مسائل موردتوجه برای مشاغل تولیدی، توسعه مشاغل تولیدی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و بانوان از اهداف اصلی دولت‌ها و سازمان‌ها است. ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید، از جمله تأمین منابع مالی، آموزش فنی و حرفه‌ای، و تسهیلات تولیدی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: حمایت از کارگران و تشویق به تولید، باعث توسعه اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی می‌شود. توجه به شرایط کارگران، حقوق و دستمزد مناسب، و ایجاد محیط کاری ایمن و بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار پیرانشهر در ادامه افزود: ترویج فرهنگ کار و ارزش‌های اخلاقی مرتبط با تلاش و تولید، به جامعه کمک می‌کند تا از کارگران تقدیر کند و آن‌ها را تشویق به بهبود کیفیت کار کند.

فرماندار پیرانشهر در پایان گفت: باتوجه‌به اهمیت کارگران و مشاغل تولیدی، هفته کار و کارگر فرصتی است تا به ارزش‌های کار و تلاش در جامعه توجه کنیم و از کارگران تقدیر کنیم.

انتهای خبر/