مدیر جهادکشاورزی شهرستان پیرانشهر از بررسی‌های اولیه برای برآورد خسارات احتمالی به کشاورزان در پی بارش تگرگ در برخی نقاط این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز عمر علیپور مدیر جهادکشاورزی شهرستان پیرانشهر از بررسی‌های اولیه برای برآورد خسارات احتمالی به کشاورزان در پی بارش تگرگ در برخی نقاط این شهرستان خبر داد.

مدیر جهادکشاورزی پیرانشهر با اشاره به بارش تگرگ در روزهای اخیر در روستاهای جلدیان، پسوه و بخش لاجان، گفت: “احتمال خسارات به مزارع و محصولات کشاورزی در این مناطق وجود دارد.”

وی در ادامه افزود: “کارشناسان جهاد کشاورزی در حال بررسی های اولیه برای برآورد میزان خسارات هستند و پس از جمع بندی اطلاعات، اقدامات لازم برای جبران خسارات به کشاورزان انجام خواهد شد.”

علیپور از کشاورزان خواست تا در این بررسی ها با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری کنند.اقداماتی که بعد از بارش تگرگ باید صورت گیرد عبارت‌اند از: بررسی های اولیه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، برآورد میزان خسارات وارد شده به زمین‌های کشاورزی و اقدامات لازم برای جبران خسارات به کشاورزان است.

وی در ادامه اشاره کرد: کشاورزان در صورت مشاهده خسارات به مزارع و محصولات خود، مراتب را به جهاد کشاورزی شهرستان پیرانشهر اطلاع دهند. برای جبران خسارات، همکاری با کارشناسان جهاد کشاورزی ضروری است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی بر اقتصاد محلی و معیشت کشاورزان منطقه داشته باشد. امیدواریم اقدامات لازم برای جبران خسارات به سرعت انجام شود.

انتهای خبر/