کاک درویشی فرماندار پیرانشهر در این جلسه‌ ضمن تاکید بر تکمیل مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی در خصوص مرز تمرچین اظهار داشت احصای مسائل و مشکلات طی این کمیته انجام شد و طی جلسات آینده دستور کار صورت خواهد پذیرفت و بررسی مصوبات جلسات قبلی گزارش خواهد شد. تجارت بین مرزی برای مهار تورم یکی […]

کاک درویشی فرماندار پیرانشهر در این جلسه‌ ضمن تاکید بر تکمیل مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی در خصوص مرز تمرچین اظهار داشت احصای مسائل و مشکلات طی این کمیته انجام شد و طی جلسات آینده دستور کار صورت خواهد پذیرفت و بررسی مصوبات جلسات قبلی گزارش خواهد شد.

تجارت بین مرزی برای مهار تورم یکی از مسائل مهم بود که کاک درویشی بر انها تاکید کرد و  رشد تولید و صادرات نقش مهمی در تحقق شعار سال دانست  و همه مسئولین وظیفه دارند برای تحقق این امر مهم نهایت تلاش را در اجرای طرح های نو و خلاقانه داشته باشند.

رضایی مدیر پایانه مرزی تمرچین در این جلسه در خصوص آمار و ارقام تردد مسافر از این پایانه گفت،این پایانه طی بیست روزه عید نوروز نزدیک به ۳۸هزار نفر مسافر  تردد داشته است که  ۱۷درصد نسبت به میزان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی در خصوص میزان تردد کامیون نیز گفت این گمرک نسبت به سال گذشته۵۶ درصد افزایش داشته است.

ممنوعیت صادرات برخی از کالاها ، افزایش قاچاق کالا ،ساماندهی مسیرهای منتهی به مرز تمرچین و محوطه های مرزی و بازارچه،مسائل مربوط به بهداشت و درمان و خط تلفن، تعامل ارگانهای دخیل در این خصوص و کنترل سیستمی صادرات و واردات کالا و نبود اتحادیه و اتاق بازرگانی  از عمده موارد مورد بحث در این جلسه بود که اشرفی مدیر گمرک تمرچین برای موارد ذکر شده برای ساماندهی امور خواستار شد.

در ادامه این جلسه‌ نمایندگان شرکت‌های مستقر در مرز به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/