شهرداری شهرستان پیرانشهر در اقدامی جهادی، تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ اولین جشنواره شهروندان خوش‌حساب در این شهرستان را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز شهرداری شهرستان پیرانشهر در اقدامی جهادی، تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ اولین جشنواره شهروندان خوش‌حساب در این شهرستان را برگزار کرد.

صفر تفاخر شهردار پیرانشهر، در مصاحبه با خبرنگار روژنیوز اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد استقبال گرم شهروندان گرامی از اولین جشنواره شهروندان خوش‌حساب هستیم. همان‌طور که می‌دانید، شهرداری یک نهاد خودگردان است و برای ارائه خدمات عمرانی و رفاهی به شهروندان نیازمند منابع مالی است. یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری، عوارض نوسازی، خودرویی و پسماند است.

وی در ادامه افزود: باتوجه‌به اهمیت پرداخت به‌موقع این عوارض، در سال گذشته تصمیم گرفتیم تا جشنواره‌ای باهدف ترویج فرهنگ مشارکت عمومی و تشویق شهروندان به پرداخت به‌موقع عوارض برگزار کنیم. در این جشنواره، به شهروندانی که تا مهلت تعیین شده نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند، به‌قیدقرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

شهردار در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه استقبال از این جشنواره فراتر از حد انتظار ما بود و در مجموع ۲۷۶ نفر از شهروندان پیرانشهری با پرداخت عوارض خود در این قرعه‌کشی شرکت کردند. در نهایت، به ۱۲ نفر از این عزیزان که به‌قیدقرعه انتخاب شدند، جوایزی شامل ۵ دستگاه دوچرخه، یک دستگاه تلویزیون ۶۵ اینچ، یک دستگاه لباسشویی، یک دستگاه اتوپرس، یک دستگاه چرخ‌گوشت، ۲ عدد سرخ‌کن و یک دستگاه جاروبرقی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیون تومان اهدا شد.

وی دررابطه‌با تأثیر جشنواره در فرهنگ پرداخت عوارض خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره و اهدای جوایز به شهروندان خوش‌حساب، انگیزه‌ای برای سایر شهروندان جهت پرداخت به‌موقع عوارض خود باشد. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردم، پرداخت به‌موقع عوارض، به طور مستقیم در انجام امور عمرانی و خدماتی شهرداری و در نهایت به توسعه و آبادانی هر چه بیشتر شهرمان کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: باتوجه‌به استقبال خوب از این جشنواره، برنامه داریم تا در آینده نیز جشنواره‌های مشابهی با اهدای جوایز و بسته‌های تشویقی به شهروندان برگزار کنیم. همچنین در نظر داریم تا از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی، مانند فضای مجازی، اطلاعات بیشتر و کامل در خصوص مزایای پرداخت به‌موقع عوارض به شهروندان ارائه دهیم.

شهردار پیرانشهر در پایان خاطرنشان کرد: از همه شهروندان گرامی که با پرداخت به‌موقع عوارض خود به عمران و آبادانی شهرمان کمک می‌کنند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردم، پرداخت به‌موقع عوارض، به طور مستقیم در انجام امور عمرانی و خدماتی شهرداری و در نهایت به توسعه و پیشرفت شهرمان کمک می‌کند. امیدواریم با همکاری و مشارکت همه شهروندان، شاهد پیرانشهری آبادتر، زیباتر و توسعه‌یافته‌تر باشیم.

انتهای‌ خبر/