رئیس دانشگاه آزاد پیرانشهر گفت: حضور در روز جمعه و پای صندوق‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، بسیار مهم و تعیین‌کننده سرنوشت مملکت ما حداقل در چهار سال آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز محمد سلطانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: از افتخارات بزرگ نظام اسلامی ما برگزاری منظم انتخابات در ۴۵ سال اخیر و واگذاری مستقیم و غیرمستقیم امور مملکت به مردم است.

وی افزود: به‌نحوی‌که از مسئولیت یک روستای کوچک گرفته تا امر مهمی مانند انتخاب رئیس‌جمهور کشور وابسته به انتخاب تک‌تک ایرانیان است. امری که حداقل در مقیاس منطقه‌ای و در محاصره حکومت‌های طایفه سالار عربی یا دیکتاتوری‌های کوچک و بزرگ اطراف ایران جای تقدیر و افتخار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: انتخابات مهم روز ۱۵ تیر هم به‌تبع انتخابات قبلی، در شرایط حساس کنونی اهمیتی مضاعف دارد چرا که ادامه مسیر رئیس‌جمهور شهید سابق یا برگشتن به روی ریل ۸ سال قبل از ایشان امری است که توسط مردم تعیین و انتخاب می‌شود و در این مسیر هیچ اجبار یا تحکمی از سوی نظام وجود ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آزادانه بودن انتخاب دو گزینه کاملاً متفاوت با برنامه‌های مجزا کاملاً مشهود است که البته تبعات همین انتخاب هم اثر مهم و حیاتی در زندگی روزمره و شرایط رأی‌دهندگان خواهد گذاشت؛ لذا مسئولیت‌پذیری مردم در انتخاب با آگاهی از تبعات همین انتخاب بسیار مهم است. در کنار آن حضور پررنگ می‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای منتخب مردم و همچنین برگ برنده‌ای برای او در معادلات بین‌المللی باشد.

وی افزود: پس در این میان دوساله مهم وجود دارد. نکته اول حضور پرشور و انتخاب قوی با آرای بالاست که مهر تأییدی بر مقبولیت و تایید برنامه‌های فرد برنده است و نکته دوم انتخاب فرد اصلح و نشان‌دادن ارجحیت اکثر مردم در بین دو کاندیدای مرحله دوم است.

سلطانی ادامه داد: در پایان ذکر یک مورد ضروری است. گذشتگان ما مطالب زیبایی را به‌صورت خلاصه و اصطلاحاً مختصر و مفید برای ما به یادگار گذاشته‌اند از جمله آنها این ضرب‌المثل معروف است که: “کار را که کرد؟ آنکه تمام کرد.” از همین‌جا از عموم شهروندان و هم‌وطنان عزیزمان دعوت می‌شود کار ناتمام انتخاب بالاترین مسئول اجرایی کشور را به سرانجام برسانید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در پایان گفت: حضور شما در روز جمعه و پای صندوق‌های مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، بسیار مهم و تعیین‌کننده سرنوشت مملکت ما حداقل در چهار سال آینده خواهد بود. امیدوارم انتخاب شما همانی باشد که منجر به سرافرازی ایران و ایرانی و گره‌گشای مشکلات تک‌تک شما بزرگواران باشد.

انتهای خبر/