دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زاب پیرانشهر با انتصاب امید خاک‌پور، افشین خدری و میلاد حسن‌نیا به‌عنوان داوران اصلی، رویدادی مهم در هنرهای نمایشی استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز دومین جشنواره استانی تئاتر خیابانی زاب پیرانشهر، طی حکمی از سوی محمد خرد، دبیر این جشنواره، امید خاکپور، افشین خدری و میلاد حسن‌نیا به‌عنوان داوران اصلی این رویداد منصوب شدند. این جشنواره که به‌منظور ارتقای سطح هنرهای نمایشی استان و ارائه آثار هنرمندان محلی برگزار می‌شود، امسال با حضور اساتید برجسته‌ای از استان‌های مختلف کشور همراه است. در ادامه به معرفی چکیده هیئت داوران این جشنواره پرداخته شده است.

 

امید خاکپور، از شهرستان مهاباد در استان آذربایجان غربی، به‌عنوان یکی از بازیگران، کارگردانان و مدرسین برجسته در عرصه تئاتر فعالیت دارد. وی همچنین مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان غربی است و داوری در جشنواره‌های متعددی از جمله جشنواره ملی ارسباران، جشنواره تئاتر طنز قیزیل جام و جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز را در کارنامه خود دارد. حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به‌عنوان کارگردان و بازیگر در چندین دوره و کسب جوایز متعددی در حوزه‌های کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه از دیگر دستاوردهای این هنرمند به شمار می‌رود.

 

افشین خدری، هنرمند کردستانی و متولد ۱۳۶۳، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است و در دانشگاه‌های آزاد و علمی‌کاربردی به تدریس مشغول است. وی سرپرست گروه تئاتر تیک‌تاک و مدیرمسئول آموزشگاه هنرهای نمایشی سنندج بوده و بیش از ۵۰ اثر نمایشی را تولید و نگارش کرده است. خدری با حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر، یکی از چهره‌های فعال و برجسته این عرصه محسوب می‌شود.

 

میلاد حسن‌نیا، استاد دانشگاه، پژوهشگر و کارگردان تئاتر از استان گیلان، دانش‌آموخته دکتری فلسفه هنر از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است. رساله دکتری او به موضوع «قابلیت تئاتر بیرونی در رشد اجتماعی با اتکا بر اندیشه‌های زیباشناختی و تربیتی جان دیویی» پرداخته است. حسن‌نیا مقالات علمی متعددی در حوزه تئاتر بیرونی منتشر کرده و در جشنواره‌های گوناگون تئاتر خیابانی و دانشگاهی حضور داشته است. برخی از آثار برجسته کارگردانی وی شامل «بی شیر و شکر»، «خرگوش سفید با چشم‌های قرمز» و «چهارشنبه آخر» هستند.

 

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی زاب پیرانشهر، باهدف ارتقای هنر تئاتر و نمایش خیابانی و ارائه بستری برای معرفی استعدادهای نمایشی محلی برگزار می‌شود. انتخاب هیئت داوران متخصص و باتجربه، نویدبخش رقابتی پویا و ارزنده برای هنرمندان استان و شرکت‌کنندگان این رویداد است.

 

این جشنواره با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیرانشهر و سایر نهادهای مرتبط، نقش مهمی در رشد و توسعه هنر تئاتر در سطح استان ایفا می‌کند و فرصتی را برای معرفی آثار نمایشی ارزشمند به مخاطبان فراهم می‌آورد.

 

انتهای خبر/