امام جمعه‌ی شهرستان پیرانشهر در مصاحبه با پایگاه خبری روژنیوز گفت: لازم است که آدم خودش مکلف است سرنوشت خودش را خودش تعیین کند و این حقی است که قانون و نظام به ما داده و اگر این حق را به ما نمی‌دادند حتماً گلایه می‌کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز، امام جمعه‌ی شهرستان پیرانشهر با مصاحبه با این پایگاه خبری گفت: باتوجه‌به اینکه زمان انتخابات ریاست‌جمهوری فرارسیده امیدواریم که مردم ما و جامعهٔ مخاطب و روحانیون ما با استقبال گسترده‌ای از انتخابات مشارکت داشته باشند و ما مشارکت می‌کنیم ان‌شاءالله.

وی در مورد انتخابات پیش رو گفت: انتخابات، حقیقی خدشه‌ناپذیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که فرصتی بی‌بدیل برای مردم به‌منظور تعیین سرنوشت خود و کشورشان فراهم می‌کند. در این میان، انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیتی ویژه‌ای برخوردار است چرا که رئیس‌جمهور به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور، نقشی کلیدی در تعیین مسیر آینده ایران اسلامی ایفا می‌کند.

در ادامه بیان داشت: شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، آثار و برکات فراوانی برای کشور و مردم به ارمغان می‌آورد. مشارکت گسترده مردم در انتخابات، تجلی مردم‌سالاری و حاکمیت ملی در جامعه است. زمانی که مردم با آگاهی و درایت در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، به این معناست که قدرت از آنِ مردم است و سرنوشت کشور توسط خودشان رقم زده می‌شود.

وی افزود: برای انتخاب شخص اصلح و در واقع تعیین سرنوشت خودمان هست و کسانی که سهل‌انگاری می‌کنند در این امور، بی‌تفاوت هستند و به خودشان در این امور ظلم می‌کنند به؛ چون لازمه که آدم خودش مکلف است سرنوشت خودش را خودش تعیین کند و این حقی است که قانون و نظام به ما داده و اگر این حق را به ما نمی‌دادند حتماً گلایه می‌کردیم. اما الان این حق را به ما دادند و این امتیاز را به ما دادند ان‌شاءالله همه شرکت می‌کنیم و یک مشارکت گسترده خواهیم داشت.

در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات دو تا منفعت خوب دارد یکی برای جامعه و ملت یکی هم در مقابل استکبار که یکی از منویات مقام معظم رهبری است که اگر ما مشارکت گسترده و زیادی داشته باشیم تأثیر بسزایی در جوامع هم داخلی و هم خارجی خواهد داشت. حضور پرشور مردم در انتخابات، پیام قدرت و اقتدار ایران را به جهانیان مخابره می‌کند و جایگاه کشورمان را در عرصه بین‌الملل ارتقا می‌بخشد. لذا، بر همه آحاد ملت ایران واجب است که بااحساس مسئولیت و تعهد ملی، در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده شرکت فعال داشته باشند و با انتخاب اصلح‌ترین فرد، در رقم‌زدن سرنوشتی نیک برای خود و کشورشان سهیم شوند.

انتهای خبر/