مسئول دفتر نمایندگی سپاه پیرانشهر گفت: در واقعه عاشورا اتفاقاتی افتاد که اگر یکی از آنها در زندگی برای ما پیش بیاید، ناامید می‌شویم؛ اما در کربلا این اتفاقات رخ داد امام حسین (ع) ناامید نشد.

به گزارش پایگاه خبری روژنیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدنژاد در گفتگو با روژنیوز با اشاره به واقعه کربلا گفت: مباحثی که در قرآن کریم بدان اشاره شده و در واقعه کربلا امام حسین (ع) این آیات را عیناً تفسیر کرد بحث امید آفرینی است، به‌خاطر اینکه خداوند متعال درهای یاس و ناامیدی را به روی انسان‌ها بسته است؛ بنابراین در هیچ شرایطی نباید انسان از خداوند مأیوس شود.

 

وی با اشاره به امیدآفرینی در جامعه عنوان کرد: امید، نیروی محرکه جامعه است اگر در جامعه‌ای امیدواری نباشد آن اجتماع به آینده خوش نخواهد شد در نتیجه برای اصلاح و بهترشدن همکاری انجام نمی‌دهد در رکود، یکنواختی سیر خواهد کرد. انسان به امید زنده است ناامیدی انواع آسیب و وخامت و نابسامانی اجتماعی را به دنبال دارد. جامعه ناامید به دلیل فقدان روحیه امیدواری جامعه‌ای بی‌تفاوت و بدبین است.

 

مسئول دفتر نمایندگی سپاه پیرانشهر در ادامه با اشاره به نهضت عظیم کربلا گفت: در واقعه عاشورا و در نهضت عاشورا در اوج مشکلات و ظلمی که به سپاه امام حسین علیه‌السلام شد؛ اما روحیه امید در بین اصحاب امام حسین (ع) و اهل‌بیتش موج می‌زد.

 

محمدنژاد تصریح کرد: در واقعه عاشورا اتفاقاتی افتاد که اگر یکی از آنها در زندگی برای ما پیش بیاید، ناامید می‌شویم؛ اما در کربلا این اتفاقات رخ داد، مجموعه‌ای از عوامل دست‌به‌دست هم دادند؛ اما امام حسین (ع) ناامید نشد و باز هم فرمود: خداوندا! تو تکیه‌گاه من در هر اندوه، و امید من در هر شدّت و ناراحتی هستی، و تو در هر مشکلی که برای من پیش آید، پشت‌وپناه منی، چه‌بسا اندوهی که قلب، در آن ناتوان و چاره در آن اندک و دوست در آن خوار می‌شد و دشمن شماتت می‌کرد و من همه آنها را به پیشگاه تو آوردم و شِکوه نمودم، تا از همگان بریده و تنها به تو رو آورده باشم و تو مرا از آن گرفتاری‌ها نجات بخشیدی، تو ولیی هر نعمت، و صاحب هر کار نیک و خیر.

 

مسئول دفتر نمایندگی سپاه پیرانشهر در پایان گفت: از جمله عوامل امید آفرینی موارد زیر می‌توانند باشند؛ توکل و حسن‌ظن به خدا، توجه به وعده‌های الهی، توجه به نقاط قوت خود، نگاه به نقاط ضعف دشمن و مشاهده نمونه‌های امیدآفرین در تاریخ مثل جریان کنار نیل، دشمن پشت سر، آب در مقابل، حضرت موسی می‌گوید نترسید خدا با ماست. کف چاه به یوسف می‌گویند نترس ازاین‌دست هستند.

 

انتهای پیام/