امام جمعه پیرانشهر گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی برجسته و یگانه در تاریخ معاصر بود که با رهبری داهیانه خود، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و مسیر تاریخ را دگرگون کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز نماز جمعه پیرانشهر به امامت ماموستا محمدصالح هاشم آبادی در محل برپایی نمازجمعه شهرستان برگزار شد.

هاشم آبادی در خطبه اول با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) و شخصیت ایشان گفت: در آستانه سالگرد رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، گرد هم آمده‌ایم تا یاد و خاطره این امام همام را گرامی بداریم. امام خمینی (ره) شخصیتی برجسته و یگانه در تاریخ معاصر بود که با رهبری داهیانه خود، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و مسیر تاریخ را دگرگون کرد.

وی افزود: امام (ره) الگوی تقوا، پارسایی، شجاعت و عدالت بود. ایشان همواره در راه حق و حقیقت گام برمی‌داشتند و از هیچ ظلم و ستمی هراسی به خود راه نمی‌دادند. امام خمینی (ره) منادی وحدت و یکپارچگی امت اسلام بود و همواره بر برابری و عدالت برای همه مسلمانان تأکید می‌کردند.

وی ادامه داد: رحلت امام خمینی (ره) خسارتی بزرگ برای ملت ایران و جهان اسلام بود. اما اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان همچنان زنده و پویا است و چراغ راه ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان خواهد بود.

امام‌جمعه پیرانشهر در خطبه دوم با اشاره به موضوع گناه و معصیت انسان و تأثیرات منفی گناه بر زندگی بیان کرد: برای این موضوع به بحث از دیدگاه قرآن می‌پردازیم. گناه و معصیت، ظلم به نفس و تجاوز به حریم الهی است. انسان با ارتکاب گناه، از مسیر حق و حقیقت منحرف می‌شود و خود را در معرض عذاب الهی قرار می‌دهد.

وی افزود: گناهان، آثار و پیامدهای منفی بسیاری در زندگی انسان دارند. گناه، قلب انسان را تیره‌وتار می‌کند و نور ایمان را از او می‌گیرد. گناه، انسان را از رحمت و مغفرت الهی دور می‌کند و او را به‌سوی عذاب و عقاب الهی سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: گناه، برکات و نعمات الهی را از انسان سلب می‌کند و او را در زندگی دچار سختی و مشقت می‌کند. گناه، باعث ازبین‌رفتن آرامش و آسایش انسان می‌شود و او را در رنج و عذاب فرومی‌برد.

هاشم آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است که از گناه و معصیت دوری کنیم و همواره در مسیر حق و حقیقت گام برداریم. برای دوری از گناه، باید تقوا و پرهیزگاری را پیشه خود کنیم و از خداوند متعال طلب مغفرت و آمرزش داشته باشیم.

در ادامه افزود: همچنین لازم به ذکر است که مصیبت‌ها و بلاها در زندگی انسان، امتحان الهی هستند. خداوند متعال انسان‌ها را در بوته آزمایش قرار می‌دهد تا ایمان و صبر آنها را بسنجد.

هنگامی که انسان در برابر مصیبت‌ها و بلاها صبر و شکیبایی پیشه می‌کند و از خداوند متعال یاری می‌جوید، خداوند او را از آن مصیبت‌ها نجات می‌دهد و به او پاداش عظیمی عطا می‌کند.

هاشم آبادی در پایان افزود: در برابر مصیبت‌ها و بلاها باید صبر و شکیبایی داشته باشیم و از خداوند متعال طلب یاری و کمک کنیم.

انتهای خبر/