رئیس تاکسیرانی پیرانشهر گفت: دو نوع خودروی جدید به ناوگان تاکسیرانی اضافه خواهند شد و ابتدا در کلان‌شهرها و سپس در شهرهای کوچک به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز تاکسی‌ها نقش مهمی در حمل‌ونقل شهری ایفا می‌کنند و به‌عنوان یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی، دسترسی سریع و آسان به نقاط مختلف شهر را فراهم می‌سازند. آن‌ها با کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در زمان و تسهیل حرکت مسافران، به بهبود جریان ترافیک شهری کمک می‌کنند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری پیرانشهر، امید مدیری، در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری روژنیوز اعلام کرد که سایت مربوط به تبدیل خودروهای شخصی به دوگانه‌سوز به‌زودی و طی ۱۰ روز آینده مجدداً بازگشایی خواهد شد. او تأکید کرد که متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این فرصت و تبدیل خودروهای خود به دوگانه‌سوز به سایت مربوطه مراجعه کنند و در این طرح شرکت کنند.

 

مدیری در ادامه صحبت‌های خود به وضعیت تاکسی‌های کشور اشاره کرد و توضیح داد که به دلیل وجود مخازن فرسوده سی‌ان‌جی در تاکسی‌ها، طرحی برای تعویض این مخازن در حال اجراست. او اعلام کرد که مجوز این طرح از شورای اقتصاد کشور اخذ شده است و شامل تعویض مخازن فرسوده بیش از ۱۰۰ هزار تاکسی می‌شود. به گفته او، مخازن سی‌ان‌جی این تاکسی‌ها یا بیش از ۱۵ سال عمر دارند یا هنگام مراجعه به مراکز معاینه فنی با مشکلاتی مواجه شده‌اند که نیاز به تعویض دارند.

 

وی همچنین اعلام کرد که از میان ۱۸ هزار و ۸۰۰ تاکسی فرسوده‌ای که از سوی وزارت کشور برای تعویض مخازن معرفی شده‌اند، تاکنون ۱۱ هزار تاکسی برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، ۶۰۰۰ مخزن سی‌ان‌جی تاکسی‌ها به‌صورت رایگان تعویض شده و بیش از ۵۰۰۰ مخزن باقی‌مانده نیز تا پایان سال جاری تعویض خواهند شد. مدیری افزود که اولویت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال حاضر تعویض مخازن فرسوده تاکسی‌ها تا اتمام سال است.

 

در پایان این مصاحبه، وی به تاکسی‌داران خبر خوشی داد و اعلام کرد که ازاین‌پس دیگر خودروی سمند سورن به‌عنوان تنها خودرو در ناوگان تاکسیرانی حضور نخواهد داشت.

 

وی افزود که دو نوع خودروی جدید به این ناوگان اضافه خواهند شد و ابتدا در کلان‌شهرها و سپس در شهرهای کوچک به کار گرفته می‌شوند.

انتهای خبر/