فرماندار پیرانشهر در ابتدای جلسه ضمن تأکید بر اهمیت اشتغال به‌عنوان یکی از مولفه‌های اصلی توسعه و پیشرفت جامعه، از تلاش‌ها و عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز، نخستین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پیرانشهر به ریاست خضر کاک درویشی به‌منظور بررسی تعهدات اشتغال دستگاه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل، امروز با حضور فرماندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بانک‌های عامل در محل فرمانداری برگزار شد.

 

در ادامه جلسه فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه اشتغال جوانان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است، اظهار داشت: “دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید با همکاری و همدلی یکدیگر، زمینه را برای پرداخت به‌موقع و آسان تسهیلات به متقاضیان اشتغال فراهم کنند.”

 

خضر کاک درویشی خاطرنشان کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید به افرادی که واقعاً نیازمند و واجد شرایط هستند، پرداخت شود، باید نظارت دقیقی بر فرایند پرداخت تسهیلات و همچنین عملکرد طرح‌های اشتغال‌زایی ایجاد شده صورت گیرد تا از انحراف منابع و هدررفتن بیت‌المال جلوگیری شود.”

 

وی ادامه داد: با اشاره به برخی از چالش‌های پیش روی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، از جمله دیوان‌سالاری اداری پیچیده و کمبود وثیقه برای متقاضیان، خواستار تسریع و تسهیل در فرایند پرداخت تسهیلات و همچنین ارائه راهکارهای مناسب برای رفع این چالش‌ها شد. در این جلسه همچنین عملکرد دستگاه‌ها در جذب تسهیلات اشتغال‌زایی سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و از دستگاه‌هایی که ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال را ثبت نموده‌اند، تقدیر شد. سایر دستگاه‌ها نیز موظف شدند در راستای جذب حداکثری تسهیلات اشتغال‌زایی مربوطه تلاش نمایند.

 

اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای دستورالعمل‌های وام‌های اشتغال‌زایی، ثبت‌نام افراد واجد شرایط و پرداخت تسهیلات به ارائه گزارش پرداختند. مقرر شد جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری به‌صورت مستمر برگزار و ضمن رصد عملکرد دستگاه‌ها در جذب و پرداخت تسهیلات، مشکلات و موانع موجود نیز مرتفع شود.

 

در حاشیه این جلسه، فرماندار پیرانشهر از برخی از طرح‌های اشتغال‌زایی که با استفاده از تسهیلات بانکی در این شهرستان ایجاد شده‌اند، بازدید کرد. وی در این بازدیدها با کارآفرینان و متقاضیان اشتغال گفتگو و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات آنها قرار گرفت.

 

فرماندار پیرانشهر در پایان این بازدیدها با تأکید بر حمایت از تولید داخلی و کارآفرینی، اظهار داشت: “آمادگی داریم از تمام طرح‌های اشتغال‌زایی که توجیه اقتصادی داشته باشند، با پرداخت تسهیلات و ارائه سایر حمایت‌های لازم پشتیبانی کنیم.”
امید می‌رود با تلاش و همدلی مسئولان و همکاری مردم، شاهد رونق و توسعه اشتغال و تولید در شهرستان پیرانشهر باشیم.
در این راستا، پرداخت به‌موقع تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان واجد شرایط، رفع موانع و مشکلات پیش روی کارآفرینان، ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان اشتغال و حمایت از تولید داخلی از جمله اقدامات اساسی است که باید موردتوجه قرار گیرد.