استکبار جهانی جهت دستیابی به اهداف شوم خود از زمینه‌ها و راهکارهایی نظیر ایجاد اختلاف بین مردم کشورهای مستضعف ترویج فساد و فحشا منزوی کردن نیروهای کارآمد و متعهد و به‌کارگیری عناصر داخلی وابسته و روشنفکران غرب‌گرا استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی <<روژنیوز>> مصاحبه با حجت‌الاسلام علی محمدنژاد  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان پیرانشهر در رابطه با جهاد تبیین و استکبارستیزی ترتیب داده شد، با هم میخوانیم:

 

خبرنگار: آیا می‌توانید در مورد منفعت‌طلبی که یکی از ویژگی استکبار است، برایمان توضیح دهید؟

 

محمدنژاد: در واقع، منفعت‌طلبی به عنوان اولین ویژگی استکبار مطرح می‌شود. استکباری‌ها بیشترین توجه خود را به منافع مادی و حیوانی خود می‌دهند و درصورت تهدید این منافع، حاضرند تا از مردم و حتی دوستان و متحدان خود فدا کنند تا منافع خود را حفظ کنند.

 

خبرنگار: می‌توانید در مورد جهان‌خواری و تصاحب سلطه جهانی استکبار اشاره کنید؟

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پیرانشهر: جهان‌خواری و تصاحب سلطه جهانی از دیگر ویژگی‌های استکبار است. استکباری‌ها تلاش می‌کنند تا سلطه جهانی را بدست آورده و ذخایر ملت‌های دیگر را تصاحب کنند. آنها به دنبال کسب امکانات موجود در سراسر جهان هستند و این امر را در تمامی کشورهای استکباری مشاهده می‌کنیم.

 

خبرنگار: سیطره برجهان و ظلم به مستضعفان از ویژگی‌های دیگر استکبار است، لطفا توضیح دهید؟

 

محمدنژاد:عقب نگه‌داشتن مستضعفان از رشد واقعی یکی از ویژگی‌های استکبار است. استکبار به دنبال حفظ سلطه و برتری خود است و برای این منظور، سعی می‌کند از پیشرفت ملت‌های مستضعف جلوگیری کند. آنها از جذب نخبگان کشورهای در حال پیشرفت خودداری کرده و با اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی، از رشد ملت‌های دیگر جلوگیری می‌کنند.

 

خبرنگار: در مورد اضطراب و ترس درونی استکبار توضیح دهید؟

 

علی محمدنژاد: اضطراب و ترس درونی نیز یکی از ویژگی‌های استکبار است. استکباری‌ها همواره در ترس از انتقام کشورهای تحت سلطه‌شان به سر می‌برند و با تجاوز به حقوق دیگران رشد می‌کنند. آنها با تلاش در به‌دست‌آوردن منافع و منابع دیگران، خواب آرامی ندارند و همواره در دلهره و نگرانی باقی می‌مانند.

 

خبرنگار: در پایان، آیا می‌توانید به زمینه‌ها و راهکارهایی که استکبار جهانی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کند اشاره کنید؟

 

محمدنژاد: استکبار جهانی از زمینه‌ها و راهکارهایی مانند ایجاد اختلاف بین ملت‌های مستضعف، ترویج فساد و فحشا، منزوی کردن نیروهای کارآمد و به‌کارگیری عناصر داخلی وابسته و روشنفکران غرب‌گرا استفاده می‌کند. استکبار جهانی با استفاده از این راهکارها سعی در دستیابی به اهداف شوم خود دارد و برای مبارزه با آن باید آگاهی و آمادگی لازم را داشته باشیم.

انتهای خبر/