اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی بسیج با تقدیر از برترین های قرآنی شهرستان پیرانشهر برگزار گردید.

۵اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی بسیج
در این مراسم حاج آقای محمودی مسئول تعلیم و تربیت سپاه پیرانشهر ضمن عرض خیر مقدم حضار ، گفت:انس با قرآن تاثیر مستقیم در زندگی بشریت داردكسى كه خواهان عزّت و توانايى است، بايد از خدا بخواهد؛ چرا كه تمام عزّت و توانايى براى خداست؛ سخنان پاكيزه به‌سوى او صعود مى‌كند و عمل صالح را بالا مى‌برد اما برخی از مردم به سمت کفار می روند تا اینکه عزت پیدا کنند.

در ادامه سخنران مراسم حاج آقا زارع مسئول تعلیم و تربیت سپاه شهدا استان آذربایجان غربی گفت:امروزه انسان در معرض آماج حملات روحی و روانی قرار دارد و نگرانی‌های فراوانی او را احاطه کرده، وحشتِ تنهایی در همه حال انسان را تنها نمی گذارد. او به شدّت نیازمند انیس و مونس است که در کنار او آرامش یابد. نگرانی شدید او از تنهایی و بی کسی، در همه حوادث دوران زندگی، روح و روان او را می‌آزارد. قرآن کریم مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران ها و سختی های زندگی می تواند بهترین همدم انسان باشد؛ امام سجّاد(ع) می‌فرماید: «لَوْ مَاتَ مَنْ بَینَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ یکُونَ الْقُرْآنُ مَعِی؛ اگر همه مردم ما بین مشرق و مغرب بمیرند و هیچ موجودی بر روی زمین زنده نماند و من تنها باشم، وقتی قرآن با من باشد، هرگز از تنهایی وحشت نمی کنم».

درادامه اظهار کرد: رسول خدا(ص) درمان همه مشکلات را در قرآن می داند ومی فرماید:هر گاه کارها چون شب ظلمانی برایتان تاریک گردید به قرآن پناه ببرید؛ چون او شفیعی است که شفاعتش پذیرفته و شاهدی است که تصدیق شده است. هرکس او را رهبر خویش گرداند، وی را به بهشت رهنمون می سازد و هرکس بدان پشت پا زند، به جهنّم سوقش می دهد. قرآن روشن ترین راهنما به سوی بهترین راه‌هاست.
وی بیان کرد:تدبر در قرآن یکی از اوامر الهی است همان‌گونه که ما در قرآن کریم دستور به اقامه نماز داریم دستور به روزه‌داریم دستور به اخلاق عدالت تقوا گذشت هم چنین دستور شده در ۳ آیه از قرآن به‌صورت امری که ما در قرآن باید تدبر کنیم و راه بهره‌گیری از این کتاب همین هست قرآن را ما متأسفانه به‌جای کتاب تدبر کتاب تفألش کردیم، و وقتی نوای قرآن به گوشمان می‌رسد می‌پرسیم چه کسی مرده است درحالی‌که باید بپرسیم چه کسی زنده شده است قرآن کتاب حیات است

در پایان مراسم از برترین های قرآنی بسیج در شهرستان پیرانشهر تقدیر بعمل آمد.