کاک درویشی، فرماندار پیرانشهر، درباره شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های جزئی انتخاباتی اظهار داشت: این اسناد شامل مراحل تکمیل و ارسال صورت‌جلسه آغازین، احراز هویت رأی‌دهندگان، و تکمیل و ارسال صورت‌جلسه پایانی بودند که نمایندگان با جزئیات این فرایندها آشنا شدند.    

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز در روز یکشنبه، دهم فروردین‌ماه، جلسه‌ای مهم و توجیهی به‌منظور آمادگی نمایندگان فرماندار در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در شهرستان پیرانشهر برگزار گردید. این جلسه که به ریاست فرماندار پیرانشهر، آقای کاک درویشی، در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، به‌منظور آشنایی نمایندگان با شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری انتخابات در مرحله دوم متمرکز شد.

 

کاک درویشی، فرماندار پیرانشهر در ابتدای جلسه، درباره شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های جزئی انتخاباتی اظهار داشت: این اسناد شامل مراحل تکمیل و ارسال صورت‌جلسه آغازین، احراز هویت رأی‌دهندگان، و تکمیل و ارسال صورت‌جلسه پایانی بودند که نمایندگان با جزئیات این فرایندها آشنا شدند.

 

کاک درویشی ادامه داد: هدف اصلی این برنامه‌ریزی و توجیه، آشنایی کامل نمایندگان با شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های لازم برای برگزاری صحیح و آمادگی پیرانشهر برای مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهور دقیق انتخابات در مرحله دوم بود. در این راستا، به بررسی جزئیات اسناد و مدارک انتخاباتی رأی‌دهندگان و صورت‌جلسه پایانی پرداخته شد. نمایندگان حاضر با وظایف و تعهدات خود در هر مرحله از فرایند انتخابات آشنا شده و آموزش‌های لازم را در خصوص تکمیل و ارسال صحیح این مدارک دریافت نمودند.

 

وی تأکید کرد: این جلسه و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بر صحت و سلامت کامل انتخابات و تضمین رعایت حقوق و قوانین شهروندان بود. در این راستا، بر ضرورت اجرای دقیق و مو به موی قوانین انتخاباتی تأکید فراوان شد و حفظ بی‌طرفی و تسلط کامل نمایندگان بر قوانین و مقررات به‌عنوان اصول اساسی در برگزاری انتخابات مطرح گردید.

 

فرماندار پیرانشهر خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسه با محوریت حقوق شهروندی، تعهد مسئولین به اجرای دقیق قوانین و تأکید بر برگزاری انتخاباتی مردم‌نهاد، نشان از عزم و اراده راسخ نظام جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری انتخاباتی کاملاً شفاف، تمام‌عیار و عاری از هرگونه تبعیض و شائبه دارد. بدون شک، با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تعهد و دلسوزی مسئولین و مجریان انتخابات، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و درخشان در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در شهرستان پیرانشهر خواهیم بود، انتخاباتی که بار دیگر تجلی جمهوریت و مردم‌سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

حاضران در جلسه با اشاره به اهمیت احترام به آرای مردم، تأکید کردند: از ابتدا تا انتها فرایند انتخابات، عدالت و بی‌طرفی در برگزاری انتخابات باید به‌عنوان مهم‌ترین اولویت مدنظر قرار گرفته و تمامی تلاش‌ها برای تحقق این امر به کار گرفته شود.

 

در پایان جلسه، فرماندار پیرانشهر افزود: ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و تعهدات نمایندگان حاضر در جلسه، با حفظ امنیت، اجرای دقیق قوانین و احترام به حقوق شهروندان، اساسی‌ترین مبناها در برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه است.

 

انتهای خبر/