مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر به‌عنوان نقطه صفر مرزی، به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و مسافت کوتاه‌تر به عتبات‌عالیات، در سال‌های اخیر به یکی از گذرگاه‌های اصلی تردد زائران اربعین تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز استان آذربایجان غربی که به‌عنوان دروازه زائران اربعین در شمال غرب کشور شناخته می‌شود، امسال با آمادگی کامل و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم، پذیرای خیل عظیم عاشقان حسینی از سراسر ایران و کشورهای همسایه خواهد بود.

مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر به‌عنوان نقطه صفر مرزی، به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب و مسافت کوتاه‌تر به عتبات‌عالیات، در سال‌های اخیر به یکی از گذرگاه‌های اصلی تردد زائران اربعین تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به گرمای بی‌سابقه در جنوب و غرب کشور و همچنین سفر زائران اربعین از کشورهای قفقاز از مرز تمرچین در سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال زائران بیشتری مرز تمرچین پیرانشهر را برای سفر در اربعین حسینی انتخاب کنند.

محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد اربعین استان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی گرم در مناطق جنوب و غرب کشور، مرز تمرچین در پیرانشهر به‌عنوان مسیر به‌صرفه و کوتاه برای زائران اربعین حسینی شمال غرب کشور و کشورهای منطقه قفقاز در حال آماده‌سازی برای پذیرش زائران است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسکان و تغذیه زائران در این مرز تا ۵۰۰ هزار نفر افزایش‌یافته است، افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله ایجاد اماکن اقامتی، پذیرایی، بهداشت و درمان در این مرز موردتوجه قرار گرفته و تمامی امکانات لازم در این زمینه بسیج شده است.

استاندار آذربایجان غربی بر معرفی بیشتر مزایای مرز تمرچین جهت سفر به عتبات‌عالیات در اربعین حسینی نیز تأکید کرد و گفت: صداوسیمای مرکز استان با تهیه مستندهای ویژه و پخش در شبکه‌های بین‌المللی، در خصوص معرفی این مرز برای تردد زائران اربعین به‌ویژه زائران خارجی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

معتمدیان در پایان با قدردانی از تمامی مسئولان و اعضای ستاد اربعین حسینی و موکب‌ها و تشکل‌های مردمی در فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای تردد زائران در دو سال گذشته، افزود: تمامی مسئولان با عشق و دلسوزی در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را در راستای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در استان انجام دادند.

آمادگی پیرانشهر برای استقبال از زائران اربعین حسینی؛

در همین راستا، اولین جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری پیرانشهر به ریاست تفاخر، شهردار پیرانشهر تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استقبال از زائران کربلا در ایام اربعین حسینی انجام شد.

در این جلسه، کارگروه‌های این ستاد جهت تسریع در آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای مصوبات فعال شدند.

ستاد اربعین حسینی آذربایجان غربی در تلاش است تا با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی، خدمات مطلوبی به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین ارائه دهد.

امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد حضور پرشور و معنوی زائران حسینی در این مرز و تجدید ارادت آنها به ساحت مقدس سیدالشهدا (ع) باشیم.

انتهای خبر/