امام جمعه پیرانشهر گفت: ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدا، از مسئولان بین‌المللی و مسئولین داخلی می‌خواهیم که اقدامات قانونی و محکم علیه مرتکبان هر چه زودتر انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز ماموستا محمدصالح هاشم آبادی امام‌جمعه شهرستان پیرانشهر طی خطبه‌های عبادی – سیاسی این هفته شهرستان پیرانشهر ضمن تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تعدادی از هم‌میهنان در کرمان اظهار داشت: دشمنان اسلام و مسلمین و ایران اسلامی از ادامهٔ راه و مکتب حاج‌قاسم سلیمانی بیم دارند و دست به ترورهای کوری زدند و زن و کودک و مردم بی‌گناه را مورد هدف قرار دادند.

وی در ادامه افزود: دشمنان ایران اسلامی از یادگاران حاج قاسم و فرهنگ حاج‌قاسم می‌ترسند و احساس می‌کنند با انجام ترور می‌توانند در فکر مردم ایران خدشه وارد کنند، غافل از اینکه این مکتب در جان و دل ایرانیان و عاشقان مکتب‌ حاج‌قاسم جا گرفته و لحظه‌ای از این مکتب عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های شهدا، از مسئولان بین‌المللی و مسئولین داخلی می‌خواهیم که اقدامات قانونی و محکم علیه مرتکبان هر چه زودتر انجام شود. همچنین باید دولت‌ها به همراه همکاری‌های بین‌المللی محکومیت قاطع در برابر هر نوع ارتباطات و منابعی که به تروریست‌ها کمک می‌کنند، اقدام کنند.

باید به یاد داشت که تروریسم در تمامی ابعاد یک تهدید برای امنیت و صلح جهانی است و تضعیف ارزش‌های بشری. به‌منظور مقابله با این تهدید گسترده و پیچیده، ما نیاز به همکاری بین‌المللی داریم تا بتوانیم امنیت جهانی را از تروریسم تضمین کنیم.

محکوم‌کردن عملیات تروریستی در کرمان و سراسر جهان یک اولویت برای جامعه بین‌المللی است. این محکومیت باید همراه با اقدامات عملی و قاطع علیه تروریسم باشد تا بتوانیم جلوی وقوع این‌گونه حوادث را بگیریم.

ماموستا هاشم آبادی در جایی دیگر از خطبه‌های نمازجمعه این هفته ضمن تأکید بر تأثیر ارتباط و انتخاب دوست بخصوص از دیدگاه دین مبین اسلام اظهار داشت انسان باید در انتخاب دوست نهایت دقت را داشته باشد و از دوستی و معاشرت با اشخاص بی‌دین دوری کنند و با انسان مؤمن و مسلمان و راست‌گو ارتباط و دوستی داشته باشد.

خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر گفت: یکی از کارهایی که سبب خشم پروردگار در روز قیامت می‌شود دوستی و معاشرت با انسان‌های کافر و گمراه‌کننده است.

ماموستا هاشم آبادی در پایان لازم دانست خانواده‌ها از دوستی و معاشرت فرزندان با اشخاص آگاه باشند و سعی کنند فرهنگ ارتباط با انسان‌های صالح را در بین اعضای خانواده مستحکم‌تر کنند.